پیش بینی مبارزه شوکت رحمانوف و جف نیل

رویداد آغاز سال 2023 - UFC Fight Night 217، که برای 15 ژانویه برنامه ریزی شده است، شامل مبارزه بین وزنه های متوسط: شوکت رحمانوف و جف نیل است. مبارز قزاقستانی مدت هاست که مدعیان بالقوه این عنوان از سوی مدیریت صعود به حساب می آید و حالا تا حد امکان به این وضعیت نزدیک شده است.

برای دستیابی به موفقیت نهایی، رحمانوف باید بر نیل غلبه کند، که خط هفتم رتبه را اشغال می کند، پس از آن می تواند روی مخالفان از میان نخبگان بخش حساب کند. به هر حال، «نوماد» نه تنها باید بر حریف دشواری غلبه کند، بلکه پیش از ورود به جایگاه های برتر، رکوردی بی عیب و نقص را نیز حفظ خواهد کرد.

شوکت رحمانوف مقابل جف نیل

شوکت رحمانوف

این ورزشکار حرفه خود را با جودو و سامبو رزمی آغاز کرد و بعداً به پانکراسیون روی آورد. او موفق به کسب عنوان استاد ورزش در کشتی آزاد، جودو شد و همچنین یک پیروزی بزرگ در مسابقات قهرمانی آماتور جهان MMA کسب کرد، جایی که این جایزه توسط خود فدور املیاننکو به او اهدا شد. چند سال بعد "نوماد" موفق شد کمربند لیگ حرفه ای MMAF قزاقستان را از آن خود کند و اولین بازی خود را زیر نظر M-1 Global انجام داد و در آنجا نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد و یک بار با موفقیت از آن دفاع کرد.

نقاط قوت

رحمانوف پیرو سبک هجومی است، علاوه بر این، او به راحتی مبارزه را از جایگاه به طبقه همکف منتقل می کند، جایی که به معنای واقعی کلمه حریفان را با انواع ارسال ها پر می کند. در اندام‌ها دردناک، خفه‌کننده و گیوتینی، تقریباً از هر موقعیتی روی آن‌ها بپرید. و این بدون در نظر گرفتن این که زمین و ضربه در عملکرد او فرصتی برای مقاومت برای حریف باقی نمی گذارد. اتفاقا اعتصاب شوکت هم در سطح است و وقتی شرایط اجازه دهد از چرخاندن صفحه های گردان ابایی ندارد.

نقاط ضعف

در تکنیک رحمانوف نیز نقص هایی وجود دارد. او همیشه تحت فشار در وضعیت ایستاده با موفقیت کار نمی کند، ترجیح می دهد هر چه زودتر به زمین حرکت کند، دفاع او را به سختی می توان بی عیب و نقص نامید و از نظر تجربه تاکنون از بسیاری از همکارانش پایین تر است. در واقع او به غیر از نیل مگنی، حریفان قدرتمندتری را ندیده است و در وزن 77 کیلوگرم به اندازه کافی کشتی گیر رده بالا وجود دارد که ممکن است با آنها مشکل داشته باشد.

شکل فعلی و آمادگی جنگنده

شوکت 28 ساله است و سابقه 16 پیروزی متوالی او بدون حتی یک شکست این امید را ایجاد می کند که به زودی نام بزرگ جدیدی در وزن UFC ظاهر شود. پیروزی بر مگنی، کارلستون هریس، و همچنین الکس اولیویرا و میشل پرازرس کهنه‌کارهای فوق‌الذکر با پایان‌ها، عمدتاً با ترفند، به دست آمد. رحمانوف از مبارزه ای به مبارزه دیگر پیشرفت سریعی از خود نشان می دهد، کاردیو و استقامت او در نظم کامل است، به همین دلیل است که چنین امیدهای زیادی به این جنگنده می شود.

شوکت رحمانوف در مقابل جف نیل

جف نیل

این آمریکایی اخیراً به ریتینگ راه پیدا کرد و با وجود پیروزی های دیدنی در سایه همکارانش ماند. جف برنده عنوان "بهترین تمام کننده 2019" است، او تکنیک ضربتی ورزیده و کمربند BJJ بنفش را در زرادخانه خود دارد و علاوه بر این، این ورزشکار قبلاً تجربه مبارزه برای عنوان را دارد، اگرچه هرگز به دست نیاورد. کمربند HKO علیرغم تکوظیفگی، نیل پیشرفت قابل توجهی در هشت ضلعی داشته است و اکنون به عنوان دروازه بان برای از بین بردن افراد احتمالی مانند رحمانوف استفاده می شود.

نقاط قوت

نقطه قوت جف بوکس است. او یک ضربه ناک اوت دارد، کار خود را روی سر حریف متمرکز می کند و تعداد زیادی مشت پرتاب می کند و مانع از دقت متوسط با تراکم حملات می شود. در تقریباً دوجین اجرای حرفه‌ای، «دست‌های فولادی» در ناک‌اوت‌ها یا ناک‌دان‌های سنگین نبوده است، و چنین استقامتی با کاردیوی خوب پشتیبانی می‌شود، که مجموعاً به نیل اجازه می‌دهد تا ۳ راند را با سرعت متوسط و بدون افت‌دان انجام دهد. تا آنجا که کشتی کج پیش می رود، بسیار ساده است - او یک مهاجم با دفاع خوب در زمین است، و بس.

نقاط ضعف

سخت است که جف را مهاجمی مبتکر و خلاق بنامیم. صراحت و سرسختی قابل توجه، اشتباهات در دفاع، و همچنین شکست کامل در مبارزه با مهاجمان نخبه، نشان می دهد که برای نیل خیلی زود است که به مسابقات قهرمانی فکر کند. ما هنوز ندیده ایم که چگونه به صورت یک طرفه توسط کشتی گیران در طبقه همکف برچیده می شود، اما در مبارزه پیش رو نیز ممکن است چنین حذفیات در زمین ظاهر شود.

شکل فعلی و آمادگی جنگنده

این مبارز 32 ساله در 5 مبارزه اخیر خود دو شکست متحمل شده است که در مقابل استفن تامپسون و نیل مگنی شکست خورده است. با این حال، او موفق شد مایک پری و سانتیاگو پونزینبیو و همچنین ویسنته لوکا را که به سرعت وضعیت خود را از دست می داد، بکشد. شکل یک آمریکایی در سال های اخیر دستخوش تغییرات جهانی نشده است: او از نظر عملکردی افت نمی کند، او برای مدت طولانی به همان شیوه کار می کند، در حالی که پیشرفت زیادی نشان نمی دهد. پیش از ما یک درامر معمولی است که قطعاً تا زمانی که توانایی های بدنی اش کاهش نیابد، زمان لازم برای دستیابی به موفقیت در مهارت های زمینی را نخواهد داشت. با این حال، قدرت حذفی او همیشه خطری برای مخالفان خواهد بود.

تحلیل تطبیقی

موضوع آنتروپومتری در این دعوا حاد نیست، چرا که برتری 5 سانتی متری شوکت در دستیابی و ارتفاع، اگر یک «اما» نبود، نقش چندانی در تبادل ضربه ها نداشت. او بسیار تهاجمی تر از حریف خود عمل می کند، جسورانه نزدیک می شود و از ضد حملات، از جمله نقل و انتقالات، اصلا نمی ترسد. برعکس، ورزشکار قزاقستان آرزوی رسیدن به طبقه همکف را دارد، زیرا برای او اصلاً مهم نیست که از کجا ترفندها را پرتاب کند - از پشت یا در موقعیت حمله از بالا.

با وجود اینکه آمارهای خشک از برتری نیل در تعداد مشت‌های برجسته حکایت می‌کند، اما برای یک دقیقه شکی نیست که رحمانوف تمام تلاش خود را می‌کند تا فضای عملیاتی او را در قفس برای شارژ با مشت سنگین باقی نگذارد. جف نه در سرعت و نه در دقت، از حریف پیشی نمی گیرد، بنابراین، در زمینه دوئل روی دستانش، می توانید روی یک دوره مساوی از دیدار حساب کنید، به خصوص که شوکت بسیار مایل است پاهای خود را به هم متصل کند و خشک شود. بدن

با حرکت به سمت کلینچ ها و موقعیت افقی، دیگر لازم نیست در مورد همان رقابت صحبت کنیم. "Nomad" فوراً تغییر موقعیت می دهد، با فرکانس وحشتناک پرتاب ترفندهایی روی دست و پا و گردن، به طوری که کمربند بنفش نیل برای مقابله با این همه و حتی ضربات دائمی کافی نخواهد بود. به همین دلیل است که مبادله‌های آغازین مشت‌ها می‌تواند منجر به برتری کامل رحمانوف در طبقه صفر شود، و من دلیلی نمی‌بینم که روی نتیجه مثبت دیدار برای جف حساب کنیم، اگر او حداقل یک دفع از طرف مقابل اجازه دهد.

شوکت رحمانوف در مقابل جف نیل پیش بینی

در یک طرف ترازو ما فک بتونی جف، استقامت مناسب و عدم شکست های اولیه را قرار می دهیم و در طرف دیگر - 16 پایان توسط شوکت انجام می شود. ما در قالب بوکس توانمندتر به آمریکایی پاداش خواهیم داد، اگرچه سؤالات زیادی در آنجا وجود دارد و در عین حال مزیت رحمانوف را از طریق کشتی و گریپل تقویت می کند. واقعیت ها به ما می گویند که برخورد استیشن واگن و درامر بعید است به چیزی شبیه نبرد کامیون ها تبدیل شود، زیرا آمریکایی عملاً چیزی برای پوشش نقاط قوت قزاق ندارد. او می تواند به یک مشت خوش شانس تکیه کند، اما در کنار شوت به همان اندازه سنگین Nomad، زمین و پوند او و بازی زمینی او به طور کلی، این شانس تقریباً به صفر می رسد. 1xbet را در تلفن خود دانلود کنید و روی مورد علاقه شرط بندی کنید!

پیش بینی: برنده شدن شوکت رحمانوف با KO/TKO/Submission

همین خبر

اضافه کردن نظر

برای بازخورد نظر بدهید

reload, if the code cannot be seen

Comments 0