پیش بینی برای مبارزه اسراییل ادسانیا در مقابل الکس پریرا

کیک بوکسور نیجریه ای، Israel Adesanya، به یک کشف واقعی برای بخش میانی UFC تبدیل شده است. توانایی او در اجرای نمایش قبل و حین مبارزه، قلب طرفداران هنرهای رزمی مختلط را به دست آورد. با این حال، زمانی که استایلبندر کار خود را در لیگ برتر آغاز کرد، تعداد کمی از تاریخچه او با الکس پریرا، بازیکن برزیلی، خبر داشتند.

دیلوژی کیک بوکسینگ آنها با نتیجه 2-0 به سود "پواتان" به پایان رسید و حالا این مرد پشت سر ایزی به هشت ضلعی رسیده است. در دیدار رو در رو آنها، آدسانیا سقوط کرد، اما در UFC 287، در میامی آفتابی، در 9 آوریل، "آخرین استاد سبک" فرصت دیگری برای جبران خواهد داشت. آیا تلاش چهارم موفقیت آمیز خواهد بود؟

اسرائیل آدسانیا مقابل الکس پریرا

اسرائیل آدسانیا

برای قهرمان سابق UFC، حضور در رینگ قبل از اولین حضورش در MMA نیز با موفقیت چشمگیری همراه بود. در بوکس دو بار قهرمان مسابقات قهرمان سوپر 8 شد و در کیک بوکسینگ نیز سه بار در مسابقات کینگ این رینگ در رده های تا 86 و 100 کیلوگرم به پیروزی رسید. او در طول اجرای خود در گلوری به عنوان مدعی اصلی این عنوان دست یافت اما نتوانست آن را از آن خود کند.

تا آنجا که به MMA مربوط می شود، آدسانیا عالی عمل کرده است: او قهرمان لیگ های AFC و Hex Fighting Series شد، عنوان رهبر دسته میانی UFC به او اعطا شد و همچنین جوایز و پاداش های زیادی را برای خود دریافت کرد. اجراها برنامه های استایلبندر برای صدرنشینی در دسته سبک وزن لیگ های بزرگ شکست خورد، اما او قصد دارد در آینده به آنجا بازگردد.

نقاط قوت

یکی از ویژگی‌های اصلی اسرائیل نزدیک به زمان‌بندی ایده‌آل و همچنین حس شگفت‌انگیز فاصله است که همانطور که مشخص شد، او تا لحظه‌ای که از پاهایش شکسته می‌شود، حفظ می‌کند. Easy قدرت چشمگیری ندارد، اما سرعت و دقت ضربات او حتی سرسخت ترین حریفان را تکان می دهد. علاوه بر این، او به طور خستگی ناپذیر مهارت های خود را در زمین توسعه می دهد، و با وجود درصد کم انتقال های موفق، او کاملاً قادر به کنترل نوع خود - یعنی درامرها است. و البته بسیاری از مهاجمان برجسته UFC در فنی بودن و در اختیار داشتن ضربات به او حسادت خواهند کرد.

نقاط ضعف

با گذشت سالها، انعطاف پذیری آدسانیا به طرز محسوسی کاهش یافته است. او دیگر قادر به خوردن هیچ ضربه ای نیست، زیرا در برخورد با گاستلوم قرار داشت و فرود روی سر او را مجبور به عقب نشینی می کند، به تور فشار می آورد و به دفاع مرده می رود. علاوه بر این، آخرین مبارزه نشان داد که او در دفاع مقابل لوک‌کیک‌ها نیز مشکل دارد، اما نکته اینجاست که این نیجریه‌ای پیش از این در قفس با کیکرهایی در این سطح مواجه نشده بود. بله، و در کلینچ ها، فعالیت اسرائیل لنگ است، به همین دلیل است که او میدان بزرگی را برای ضدحمله در مقابل مخالفان باز می کند.

شکل فعلی و آمادگی جنگنده

آدسانیا 33 ساله است و در 5 مبارزه اخیر خود دو بار به یان بلاچوویچ و الکس پریرا باخته است. قابل توجه است که هر دو دقیقاً به دلیل برتری در اندازه و قدرت بدنی او را خرد کردند - قهرمان سابق هرگز یاد نگرفت که با این کار کنار بیاید. با این حال، او در مبارزات با جرد کاننیر، رابرت ویتاکر و ماروین وتوری پیروز شده است که بهترین نتیجه در این بخش است. اسرائیل به دلیل عدم رقابت در وزن 84 کیلوگرم با انگیزه مشکل داشت، بنابراین او تصمیم گرفت به سبک وزن وارد شود، اما اکنون، این جنبه باید درست باشد، زیرا پریرا مجرم اصلی او در کل دوران ورزشی او است.

اسراییل ادسانیا در مقابل الکس پریرا

الکس پریرا

قهرمان میان‌وزن، سابقه‌ای چشمگیر در کیک بوکسینگ دارد. او تنها قهرمان دوگانه لیگ بزرگ گلوری در میان وزن و سبک وزن بود، عناوین WGP (دو بار)، WAKO Pro را در اختیار داشت و در موارد متعدد از کمربندهای خود دفاع کرد. به عنوان یک حرفه ای، رکورد او 33 برد و 7 باخت است.

علاوه بر این الکس دارای کمربند مشکی در کیک بوکسینگ (معادل عنوان ام اس)، در BJJ به سطح قهوه ای رسید و حتی 1 پیروزی در بوکس حرفه ای دارد. در UFC، مبارز در 4 مبارزه 3 جایزه و همچنین تعدادی پاداش برای ناک اوت ماه جمع آوری کرد. به هر حال، در سال 2022، پریرا به دلیل دستاوردهای سریع خود در هنرهای رزمی ترکیبی به عنوان بهترین مبارز شناخته شد.

نقاط قوت

الکس علاوه بر نظم و انضباط، رعایت دقیق برنامه بازی و ثبات ذهنی، با مزیت قابل توجهی در آنتروپومتری از بقیه متمایز است. حتی در پس زمینه سبک وزن، او چشمگیر به نظر می رسد که برای حریفان مشکل ساز است. در عین حال، این برزیلی به دلیل تکنیک خوب ورزیده، از ثروتمندان خود به خوبی استفاده می کند. قهرمان هم در کلینچ و هم از راه دور خوب است و قدرت او به شما این امکان را می دهد که حتی با ضربات کوتاه بدون دامنه، حریف را رها کنید.

نقاط ضعف

همانطور که تمرین نشان داده است، مهارت های کشتی "پواتان" در مراحل اولیه است. از پشت، او به شدت نامطمئن کار می کند، مبارزه موقعیتی نقطه قوت او نیست، بنابراین، تا کنون، او نمی تواند چیزی جز قدرت بدنی بی رحمانه برای رهایی از شرایط دشوار ارائه دهد. با این حال حضور گلوور تکسیرا در اردوی او می تواند به طور جدی روند امور را تغییر دهد.

شکل فعلی و آمادگی جنگنده

الکس 35 ساله است و در MMA به 7 پیروزی متوالی می رود. برونو سیلوا، آدسانیا و شان استریکلند در این رکورد جای گرفتند و پریرا در مبارزه با اسرائیل ثابت کرد که در 5 راند با حفظ پتانسیل ناک اوت کاملاً توانایی مبارزه دارد. مربیگری تکسیرا حتی در چنین مدت کوتاهی باید به ثمر بنشیند، بنابراین، در رویارویی پیش رو، باید مطمئناً حداقل از موقعیت دفاعی، از برزیلی با اعتماد به نفس بیشتری انتظار داشت. در بقیه موارد، قهرمان بدون نشان دادن ضعف های آشکار در تکنیک و فیزیک، قانع کننده به نظر می رسد.

تحلیل تطبیقی

با نگاهی به داده‌های رسمی در مورد آنتروپومتری، جایی که آدسانیا با فاصله 3 سانتی‌متری از پریرا با ارتفاع یکسان پیشی می‌گیرد، تردیدهایی وجود دارد، اما آیا کارشناسان محاسبات را به درستی انجام می‌دهند؟ از نظر بصری، برزیلی نه تنها قد بلندتر، بلکه بسیار قدرتمندتر به نظر می رسد، گویی از دسته های وزنی مختلف است. علاوه بر این، الکس تقریباً بلافاصله مرکز هشت ضلعی را تصاحب می کند و حریفان را مجبور می کند نقش ضد مهاجمان را بازی کنند که در اولین دیدار آنها با استایلبندر اتفاق افتاد.

نمی توان گفت که یکی از ورزشکاران از کلاس بالاتری در جایگاه است. پریرا در کلینچ ها مدبرتر است، در حالی که آدسانیا در سرعت از او پیشی می گیرد و بهتر حرکت می کند. با توجه به اینکه بازیکن برزیلی در همان 5 دقیقه ابتدایی مبارزه خود تقریباً ناک اوت می شود، احمقانه است که بگوییم او از اسرائیل خطرناک تر است، مهم تر این است که الکس چقدر ماهرانه از تأثیر تجمعی مشت های خود استفاده می کند. او از دور ابتدایی پاهای قهرمان سابق را شکست، که در دور پنجم به خوبی از آن استفاده کرد و در زمین دچار شکست شد.

اگر Easy تصمیم نگیرد سبک خود را به طور اساسی تغییر دهد و یک کشتی گیر شود، و پواتان ممکن است پاسخی برای این موضوع پیدا کند، بعید است که نتیجه کاملاً متفاوتی را در دیدار آنها ببینیم - آنها کاملاً آماده هستند که در مجموع 4 راند را صرف کنند. بیش از (3،5) قفس 1.78. این با این واقعیت تقویت می شود که "ارباب سبک ها" همیشه در مسابقات برگشت بسیار مراقب بوده است. و این بار باید چیزی برای مقابله با ضربات پایین پریرا بیاورد و سپس پیروزی با تصمیم داوران در جیب او باشد برد 2 1.67. حداقل در آخرین مبارزه او خوب به نظر می رسید تا اینکه "پاهایش را از دست داد".

پیش بینی اسرائیل آدسانیا در مقابل الکس پریرا

همانطور که قبلاً ذکر شد، اسرائیل یک گرسنگی انگیزشی را تجربه کرد، زیرا در موقعیت ایستاده، هیچ یک از نبردهای قبلی در سال های اخیر او را در وضعیت درمانده قرار نداد. او بی عیب و نقص بود، اما تعداد ترکیب های دیدنی را در آخرین مسابقات به شدت کاهش داد و دیگر همان "آخرین استاد سبک" نبود. حالا بعد از شکست شکی نیست که حال و هوای آدسانیا کاملا مرتب خواهد شد چرا که غرورش اجازه نمی دهد برای چهارمین بار متوالی به همان حریف ببازد. Easy با استفاده از تجربه برخوردهای گذشته با Pereira می تواند مسیرهای مختلفی را برای پیروزی طی کند.

به عنوان مثال: مبارزه کنید، مبارزه را در تور خشک کنید، محکم تر از دفعه قبل عمل کنید، یا حرکت پا را به حداکثر برسانید، تعداد کمی شوت از فاصله دور بزنید و با تکیه بر تاکید آنها. الکس در محدوده بسته میانی، جایی که از قلاب هایش استفاده می شود، خوب عمل می کند، اما او آنها را با موفقیت فقط به کسانی که ساکن هستند منتقل می کند. تمرین با گلاور او را بهتر می کند، اما هیچکس در کمتر از 5 ماه کشتی گیر نشده است. به همین دلیل، به عنوان برنده، مجدداً ترجیح داده می شود که Adesanya را انتخاب کنید. و چه کسی می داند، شاید اتهام او به اندازه ای باشد که الکس را تا اواسط بخش پنجم کنار بگذارد، اگرچه این نتیجه بعید است. برنامه 1xbet app را نصب کنید و روی مورد علاقه شرط بندی کنید!

پیش بینی: مجموع بیش از (4.5) بر اساس راند / اسرائیل آدسانیا برنده می شود

همین خبر

اضافه کردن نظر

برای بازخورد نظر بدهید

reload, if the code cannot be seen

Comments 0